El passat 9 de novembre va tenir lloc la XV Jornada de Qualitat a l’Ensenyament a la Universitat Autònoma de Barcelona (Bellaterra). Des del 1998 el Departament d’Ensenyament proporciona suport als centres educatius de Catalunya per tal de desplegar sistemes de gestió de la qualitat. L’objectiu és el d’afavorir la implementació de millores en la gestió, eficaces i eficients, que ajudin els centres a l’obtenció de resultats excel·lents en tots els seus processos, especialment els processos d’ensenyament i aprenentatge. En un principi, aquest projecte anava dirigit només a escoles i instituts de Formació Professional, que necessitaven estar certificats per poder oferir als seus alumnes estades de pràctiques en empreses de qualitat. Més endavant, aquest treball es va fer extensiu a la resta d’etapes educatives. La Fundació Escola Cristiana de Catalunya també s’ha implicat molt en aquest treball i ha estat l’entitat que ens ha assessorat en el nostre procés de preparació per a la certificació. El curs passat van obtenir la certificació a tot Catalunya 7 escoles públiques i 7 escoles concertades, entre les quals el Col·legi Virgen del Carmen. Fins ara, a Santa Coloma només hi havia certificats dos instituts públics (que tenen formació professional). El mes d’octubre de 2016 el nostre col·legi es va certificar amb la Norma ISO 9001:2008. Aquest mes d’octubre de 2017 ens he certificat amb la Norma ISO 9001:2015, força més exigent que l’anterior. Som, per tant, la primera escola de la població que, a més de la secundària, també se certifica en les etapes d’Infantil i Primària. A la Jornada de Qualitat a l’Ensenyament del dia 9 de novembre, el Departament d’Ensenyament ens va lliurar aquest Diploma de reconeixement del treball realitzat i del nostre compromís amb la millora contínua.