Cicle mitjŕ - Excursió al Poblat Ibčric de Puig Castellar

2014/12/24

El passat 17 de desembre els alumnes de 3r i 4t de primària vam fer una excursió inoblidable. Primerament, vam pujar des del col·legi fins al poblat ibèric caminant. Segons pujàvem per un munt d’escales mecàniques, anàvem agafant cada cop més altura i les vistes de la ciutat eren cada cop més impressionants. Vam arribar a un punt que, a cop d’ocell, podíem veure des del Masnou fins al turó barceloní del Montjuïc. Aviat ens vam endinsar a la muntanya fins arribar al poblat ibèric. Dos arqueòlegs molt simpàtics van explicar-nos la importància del pas del ibers per a la nostra història i cultura. Es veu que, aquí a la península ibèrica, van ser els primers en moltes coses. Van portar l’agricultura, la ramaderia, els metalls i al tecnologia, l’oli, el vi… i un munt de coses més. Vam veure el Jaciment del Puig Castelar i vam conèixer com vivien en aquella època aquesta civilització tan especial. Per dinar, vam baixar a jugar al Parc de Can Zam i, després de passar una bona estona, vam anar al Museu Torre Balldovina a realitzar quatre tallers molt interessant. Amb les mateixes eines i tecnologies que els íbers, vam elaborar farina. Després, amb un torn manual, vam elaborar atuells d’argila. Més tard, vam inscriure amb un motlle i metall algunes monedes típiques de l’època. I, finalment, vam escriure els nostre nom amb l’alfabet dels íber, les lletres eren d’allò més complicat! Va ser un dia complert i fantàstic, i vam aprendre moltíssim sobre la història dels íbers i de la nostra ciutat.  Aquí teniu les fotografies de l’excursió.

1r d'ESO - La histňria del naixement de Jesús

2014/12/23

A 1r d’ESO hem estudiat la Història del naixement de Jesús, tal i com l’explica l’Evangeli de Sant Marc. Per tal de consolidar aquest aprenentatge, hem representat les diferents seqüències en vinyetes i hem aprofitat per decorar la recepció del Col·legi. Ha estat un treball en equip en què hi hem participat tots els/les alumnes del curs. Aquí podeu veure les fotografies.

ESO - Excursió a Olot

2014/12/23

El dia 17 de novembre a l’ESO vam fer una sortida a la zona volcànica de la Garrotxa. Un cop vam arribar a Olot, vam esmorzar i ens vam endinsar en el bosc. Primer vam visitar el volcà de Santa Margarida, que té una ermita romànica just al centre del cràter. Després vam fer una bona passejada per la Fageda d’en Jordà. Vam gaudir molt de la natura, però sobretot de la companyia d’alumnes i professorat.

2n d'ESO - L'arbre dels desitjos

2014/12/23

El Nadal és una època en què fas balanç de com t’ha anat l’any... Pensem en desitjos, miracles, el que ens agradaria aconseguir, allò que ens agradaria millorar. Desitjos per a mi, per als altres... L’alumnat de 2n d’ESO ha reflexionat sobre tot això i ha elaborat aquests arbres per treballar la creativitat i el fet de marcar-se objectius.

Els súper atletes de Cicle Inicial!

Cicle Inicial al Club d'Atletisme de Can Zam

2014/12/21

El passat dijous els nens i nenes de 1r i 2n vam anar al Club d'Atletisme de Can Zam. Allà uns monitors molt simpàtics ens estaven esperant per ensenyar-nos a ser uns autèntics atletes de veritat! Vam fer jocs de relleus, salts de llargada, obstacles... I ens ho vam passar molt bé!

Després vam anar al parc a esmorzar i a jugar. Va ser un matí molt divertit!

•  0

1r EP fa un regal de Nadal molt especial

2014/12/18

Els alumnes de primer han fet una finestra molt bonica amb la imatge més representativa del Nadal: el naixament del nen Jesús. Quin regal més bonic, oi que si?

BUTLLETÍ INFORMATIU DESEMBRE

2014/12/06

Benvolgudes famílies,

Ja poden descarregar-se el butlletí informatiu de desembre, amb totes les activitats del mes i amb informacions de caràcter general.

¡Bon Nadal i Bones Festes!

Arxius:
Nosaltres juguem a fer mates.

Racons a 2n de Primŕria

2014/12/03
Saps a quč juguen els nens quan plou?

Doncs si! La classe s'ha organitzat i  ara també juguem a racons. Ens agrada molt perquè hi ha de tot una mica: jocs matemàtics, dibuix, biblioteca, ludoteca i sanefes. Així, quan plou, ens ho passem igual de bé. Si voleu saber-ne més feu un cop d'ull a l'àlbum de fotos!

Tutorial para comenzar a utilizar Clickedu

2014/11/22

Apreciadas familias,

En esta noticia encontrarán el tutorial para entrar en el Clickedu y editar los datos personales. Les recordamos que es muy importante editar el módulo Comunicación (con email, teléfonos y dirección postal) para que la comunicación entre colegio y familias sea óptima.

Campanya de recollida d'aliments

2014/11/21

Benvolgudes famílies,

A partir del dia 24 de novembre fins al 5 de desembre començarà la Campanya de recollida d'aliments que organitza l'Ajuntament a través del Programa municipal d'aliments solidaris. Com saben, el nostre col·legi sempre ha participat activament a moltes campanyes solidàries i, com cada any, seran els alumnes de la ESO els encarregats d'organitzar-la i coordinar-la

Gràcies anticipadament per la seva col·laboració, rebin una cordial salutació,

La Direcció

La nova plataforma

Estrenem nova pŕgina i plataforma educativa

2014/10/31

Aquest curs comptem amb aquesta eina millorada per tal de enfortir la comunicació entre familía i escola. Desitgem que us agradi i us faci molt de servei!